pondelok, 28. februára 2011

Ružová obálka

Pred dvoma týždňami (14.2.) som si na dverách kabinetu našiel asi najružovejšiu obálku, akú som kedy dostal (pozri foto). Mierne som sa vydesil, ale keď som ju otvoril, musel som zaplesať nad skutočne potešiteľným obsahom - vnútri bola pôvodná tvorba s charakterom matematických hádaniek, venovaná mne. Nesmierne ma to potešilo a poctilo. Znenie hádaniek si tiež môžete pozrieť na fotke.



Moje odpovede:
A: Ak by som sa v stredu skutočne riadil iba rozvrhom a navštívil jedáleň len raz a staffroom práve trikrát, prešiel by som za ten deň v rámci školy presne 372 schodov. Podrobnejší rozpis: pri vchode 10, po D3 je ich 11, po staffroom 22, po kabinet 22. Trikrát z kabinetu do staffu a zodpovedá 44x3 schodom, jedáleň 55, späť znova 55, odchod z práce 65. Uvedomme si, že to naozaj nie je veľa, je to o pár schodov menej ako vyšľapať po schodoch na najvyššie poschodie petržalského paneláku a späť (192x2).

B: Učím iba v učebni 21, ktorá je hneď pri mojom kabinete, preto by som sa teoreticky mal nachodiť máličko: 70 krokov cez vstupnú halu a do kabinetu, 60x3 návštevy zborovne, 80 jedáleň, zhruba 100 krokov po jedálni, keď nemám dozor, 80 naspäť do kabinetu a potom 70 domov. Na vyučovacie hodiny by to bolo vždy zhruba po 15 krokov, učím 5 hodín, čiže 30x5. Spolu 640 krokov. Ak by každý môj krok meral meter nenachodil by som za deň ani trištvrte kilometra.

Toľko veľmi priamočiara odpoveď. Skutočnosť je však iná. Ráno niekedy omylom vchádzam do budovy cez bočný vchod. Vnútri ma však zastaví mreža a tak obchádzam cez podzemie (+50m, +22 schodov). Do zborovne nechodím 3 krát za deň ani v najlepšom prípade. Bežne navštívim staffroom tak 10, možno aj viackrát (+420m, +308 schodov). Asi v polovici prípadov návštevy staffroomu cestou niečo zabudnem alebo niekoho stretnem a tak sa otočím a cestu absolvujem vlastne dvakrát (+300m, +220 schodov). V triede pri vyučovaní nesedím ani nestojím na mieste, ale sa sústavne pohybujem, pričom moja priemerná rýchlosť sa pohybuje od 0,5 km/hod (nultá hodina v piatok ráno) po 7 km/h (stavy vytrženia pri vysvetľovaní najvzrušujúcejších matematických poznatkov). Za päť vyučovacích hodín nachodím teda zhruba 1km/h x 5 hodín x 0,75 (45 minútovky) = 3,75 kilometra. Cestou domov ešte zvyčajne párkrát niečo zabudnem, ale pokladajme to už za zanedbateľné.

Celková bilancia: V priemerný školský deň teda v budove školy prejdem zhruba 922 schodov a nachodím okolo 5,16 kilometra.

A teraz mi ešte zostáva vyriešiť si otázku, na čo som viac zvedavý:
Dostanem odmenu?
Kto to celé vymyslel?
Aké budú ďaľšie úlohy?