sobota 17. apríla 2010

Roztočený Geomag

Pán učiteľ fyziky Peťo Horváth nám do kabinetu matematiky požičal hračku, o ktorej sa už písalo na Q.E.D. aj predbará.com. Poskladal som si z Geomagu 20-sten. Váži 240 gramov a asi by sa zmestil do gule s priemerom 8-10 cm. Ako som sa s ním tak hral, napadlo mi "zavesiť" ho pomocou ďalšej guličky a magnetu z tejto súpravy, a potom ho taký zavesený roztočiť:

Prekvapilo ma, že sa ten 20-sten točil pomerne dlho. Včera som si teda do školy zobral stopky a kameru... aby som vám dnes ponúkol takúto odhadovo-tipovaciu hádanku:

Ako dlho sa točil zavesený 20-sten z Geomagu? (Roztočil som ho len rukou.)

Hádať a tipovať môžete do štvrtkového (22.4.) večera - do polnoci. Kto tipne najpresnejšie, vyhráva litrovú Kofolu! Po vyhodnotení sem zavesím aj dôkazové video:-)

23 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Dlho...

Jano povedal(a)...

Ahoj Rasto,
tak sa zapojim do tejto sutaze, tipom 1 minuta, 47 sekund (je inak mile ze si dal niekolko hintov do zadania ulohy).

rasťo povedal(a)...

No výborne, konečne sa nám tu niekto odvážil, vďaka za tip, Jano:-)

Anonymovi odkazujem, že to bolo síce dlho, ale za takto naformulované dlho Kofolu nedostane :-)

fedoo povedal(a)...

Zapojím sa aj ja, aby sme boli kompletná stuntdirtbike trojka. Ja si myslím, že sa to točilo 1 minútu 46 sekúnd (Lenka si myslí, že 1 minúta 20 sekúnd).

katka povedal(a)...

No podla mna sa to mohlo tocit aj dlhsie, preto si tipnem, ze 1 minutu aj 48 sekund :)

rasťo povedal(a)...

:-D

chudak Jano, a to som ho vychvalil za odvahu....

Charon ME povedal(a)...

kedze fedo a katka pekne ukazali nevyhodu vcasneho zverejnenia tipu, davam radsej sha-1 sucet mojho tipu: f515829294907e8daec0e6b89c7534e9e9ea9126

Unknown povedal(a)...

podla mňa sa ešte stále točí!

(a predsa sa točí)

Lukáš je proste macher, on to vymyslel. Ale ja si svoj tip nemusím hashovať, lebo viac nik nedá

fedoo povedal(a)...

Jano: Kto skoro chodí, sám sebe škodí. Platí len v internetových diskusiách.

Anonymný povedal(a)...

http://yfrog.com/7334631205
Matej K.

Anonymný povedal(a)...

http://img255.imageshack.us/img255/4194/34631205.png - už správny link

Matej K.

Beata povedal(a)...

b158cf84ccf98a8ba491faeb45aae7d00403ae3a

rasťo povedal(a)...

Ak by ešte niekto rád tipol a svoj tip by tiež chcel "zahashovať" môžete použiť napríklad toto:

http://www.webcalc.net/calc/0502.php

Pre tých, ktorí sa s tým ešte nestretli (to som aj ja :-), malo by to fungovať asi tak, že ja si svoj tip napríklad pomocou tamtej stránky zahashujem, a reťazec, ktorý mi to vypľuje, sem napíšem:

ca4ba3ab9285141acc6b4feb65f5472de975daf3

Keď dosúťažíme, poviem vám, že som hashoval tip "dvanast rokov". O mojej pravdovravnosti sa presvedčíte tak, že aj vy pôjdete na tú stránku, zadáte "dvanast rokov", a ak vám vyjde rovnaký reťazec znakov, aký som tu zverejnil, tak naozaj neklamem.

Kým vám však neprezradím, že som hashoval reťazec "dvanast znakov", tak nemáte šancu zistiť, ako som tipoval, pretože ten hash je strašne rafinovaný a prakticky ho nikto z čitateľov tohto blogu určite "neodkryptuje".

Ak som napísal somarinu, tak prosím informatikov, nech to dovysvetlia, keď už tu s tým začali :-)

Ondrej.S povedal(a)...

Neviem ci pravidla sutaze povoluju aj hlasovanie so zahranicia a uz vobec netusim nakolko je mozne hlasovat mimo EU....no skusim to...Budem sa pritom drzat trendu hashovania.Takze moj tip je ec16b5b79ec38f2d1fcc98761c18fbd51d7bebe0 Pozrdavujem

risko povedal(a)...

79f3f8169353cd22a6ccd5d41535c9af9650591b

ja by som lukasovmi tipu neveril, isto si nasiel nejake kolizie v danej hashovacej fcii a teraz ma predpripravenych 10 roznych odpovedi, ktore sa vsetky hashuju na rovnaky string... a vyberie spomedzi nich taku, ktora bude najblizsia pravde ;)

takze upozornenie pre rozhodcu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Collision_attack

PS: ja by som sa nikdy na takuto podlost nedal, to predsa viete ;)

rasťo povedal(a)...

ad risko, ondro :-D

O par hodin zverejnim spravnu odpoved, juchuu, som zvedavy, kto to vyhral...

rasťo povedal(a)...

Je po polnoci, video si môžete pozrieť tu:

http://www.youtube.com/watch?v=32x2oL1u9FE

Takže 20-sten sa točil 7 minút aj 57 sekúnd.

Vyhodnotenie príde, keď mi prezradíte vaše tipy. Kofola už sa chladí :-)

Ondrej povedal(a)...

Neveriiiiiiiiiiiiiim....moj tip ..1'11'
Ale bolo to vzrusujuce. Dakujem Rastik spestrenie dna.

Charon ME povedal(a)...

Moj tip bol "tipujem ze by to mohlo byt aj tri a pol minuty". Risko, keby som nasiel koliziu v sha1 tak by som asi vyhral trosku viac ako 1 kofolu ;)

Anonymný povedal(a)...

Ja som mal 5 min

Matej K.

Beata povedal(a)...

aj ja som ten geomag podcenila... moj tip bol "minuta devatnast" ...ale nevadi, kofola aj tak nie je zdrava :)

risko povedal(a)...

gratulujem matejovi, mne sa nepodarilo zcerit hladiny polregularnym tipom, uslo mi to o 2 sekundy :)

"podla mna sa to tocilo o sekundu kratsie, ako je udaj v
doteraz najpresnejsom tipe..."

ad charon: nezahovaraj, isto si nejake nasiel, ale ziadna z nich nebola dost blizko spravnej odpovedi ;)

rasťo povedal(a)...

To nebol poloregularny tip, ale cisty podraz:-)

Matej, gratulujem, v pondelok donesiem kofolu. Tesim sa, ze to vyhral moj student!

Inak, na youtube su videa onakvejsich kuskov s geomagom:

elektromotor
oscilator
levitujuca palicka

a ine...