nedeľa 30. júna 2013

LED Throwies

publikované na žiadosť priateľa, tento istý text máme zavesený na našej keške GC459BZ - tam nájdete aj info kam ísť, ak si chcete pozrieť LED Throwies "naživo"

Keď som sa pred pár rokmi na bicykli vracal unavený domov z roboty, pod Novým mostom (teraz už Most SNP) upútal moju pozornosť mladý párik. Smiali sa a ako si tak vykračovali, občas do vzduchu vyhodili nejaké svetielko. Svetielko sa vždy pekne zachytilo na kovovej konštrukcii mostu a tam ostalo svietiť. Spýtavo som podišiel bližšie a namiesto akýchkoľvek odpovedí mi dievčina veselo „pripla“ niekoľko svetielok na bicykel.

Neskôr som zistil, že takýmto svetielkam sa vo svete hovorí LED Throwies. Vyrobíte si ich poľahky – stačí vám mincová batéria, LED dióda, magnet a kúsok lepiacej pásky. Pre jednoduchosť konštrukcie a krásu výsledného efektu si LED Throwies našli vo svete obľubu.

Od môjho zážitku s veselými LED umelcami už uplynulo pár rokov. Ešte aj dnes však na konštrukcii mostu SNP nájdete desiatky „vyhorených“ LED hádzadielok. Ak máte chuť, môžete trochu poupratovať a pod mostom SNP (hlavne na petržalskej strane) si zopár vyhorených svetielok pozbierať - získate tak fajn neodýmové magnetíky, diódy a navyše očistíte verejný priestor.


Žiadne komentáre: