nedeľa 28. decembra 2008

Zvuková hádanka

Dúfam, že ste si počas Vianoc dobre oddýchli, a že ste nezabudli ísť aj trochu do prírody. S mojimi bratmi Romanom a Radom sme boli na prechádzke v parku v Rusovciach. A na jednom mieste sme tam nahrali fantastický zvuk. Stiahnite si ho tu, a skúste uhádnuť ako vznikol! Svoje tipy môžete písať do komentárov.

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

'hoj Rasťo, podľa mňa to je ľad a veci s tým spojené. Akurát nedávno som hovoril, že ten zvuk mám hrozne rád. Patrí k mojim obľúbeným. Odporúčam ešte búchanie plných zavaraninových pohárov o seba (ale tak aby sa nerozbili).

rasťo povedal(a)...

fedoo, nechápem, odkiaľ to berieš, ale trafil si sa absolútne presne, nečakal som, že to niekto uhádne takto na prvý šup. Menšie jazierko v Rusovciach zamŕzalo, bol na ňom asi centimetrový ľad. Keď sme na to hodili kameň, nádherne poskakoval - a to je ten zvuk z nahrávky, pekne počuť ako sa ten zvuk pri každom hode opakuje v stále kratších intervaloch až napokon splynie do súvislého tónu, keď sa kameň už len kĺže a jemne nadskakuje na maličkých nerovnostiach. Bol to tak pekný zvuk (na tej nahrávke to neznie až tak dobre), že sme celkom zahádzali jazero kameňmi. Dúfam teda, že pred poriadnou zimou bude aspoň krátky odmäk, lebo inak si tam deti nezakorčuľujú :-(

Nádherné je, keď do takéhoto polozamrznutého jazera hodíte poriadny balvan, ktorý sa ponorí. Rozvlní sa hladina, ale keďže je pokrytá ľadom, vlní sa tento ľad, ako obrovská hrubá deka. A potom vidno šíriace sa vlny a dunivé praskanie, ako sa ľad postupne prehýba a láme s pomalou vlnou. Je to úplne mohutná a hrozivá scéna, niečo prekrásne. Takže, šup, bežte k jazeru, kým to ešte nezamrzlo úplne a vyskúšajte si to, korčuliari sa vám poďakujú :-)

Radoslav Harman povedal(a)...

No ja som si to vypočul ešte pred tým, ako to uhádol fedoo a nemal som ani potuchy čo by to mohlo byť. Pekné! Keď budem mať príležitosť, určite si to vyskúšam.