sobota 23. mája 2009

Labutie hniezdo a spevavé žaby

S Miriam sme nedávno objavili krásne labutie hniezdo. Neviem teda, či je nejako obzlášť krásne, ale je to prvé labutie hniezdo, ktoré som videl. Zašiel som ho dnes teda odfotiť. Dočítal som sa potom na wikipédii o labutiach pekné veci - napríklad, že tento živočíšny druh žije v monogamných pároch. Teda aspoň prevažne - najčastejšie rozvody nastávajú po zlyhaní pri budovaní hniezda.

Keď už som z tohto pekného miesta odchádzal, zbadal som na hladine stojacej vody žabu. Vydávala pekné zvuky, tak som to začal nahrávať. Po chvíli sa k nej pridali ďaľšie, až z toho vznikol úplný koncert. Asi desať žiab sa ozývalo z rôznych strán, plávalo a skákalo vo vode... proste nádhera. Nakoniec tam bol celkom slušný hurhaj. Odporúčam si to vypočuť (naživo to znelo výraznejšie a prenikavejšie):



Nakoniec pridávam ešte jednu detailnú fotku toho labutieho hniezda. Inak, nezdá sa vám, že tá labuť sedí v hniezde nejako neskoro - však už je pomaly koniec mája? Nikde som nevedel nájsť nejakú informáciu o tom, kedy sa rodia malé "labutiatka". Neviete niekto náhodou?

Žiadne komentáre: