štvrtok 3. októbra 2013

1, 2, 4, 8, 16, ...

Lukáš mi včera poslal hádanku:

1, 2, 4, 8, 16, ?, ?, ?, ?, 256, ...

Klasické zadanie - aké čísla by mali byť na miestach s otáznikmi? Ako bude postupnosť pokračovať?

Skúste sa s tým trochu pohrať. O pár dní sem napíšem niečo k riešeniam a pekne bez servítky poviem, čo si o takýchto úlohách myslím :-)

4 komentáre:

Lukáš Poláček povedal(a)...

To je predsa ľahké! http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_polynomial

Pri takýchto úlohách existuje nekonečne veľa riešení a pri hocijakom by sa dalo argumentovať, že je prirodzené - "Veď je to tento polynóm 10. stupňa!".

rasťo povedal(a)...

super, presne o to ide :-)

a strasne ma to stve!

naposledy, ked som si robil IQ test, tak mi neuznali, ze po 1, 2, 3, ma nasledovat 10. pritom je to uplne jasne, ved a(n)=n+(n-1)*(n-2)*(n-3)

odvtedy so sebou stale radsej nosim occamovu britvu.

ale bez srandy, ta hadanka nakoniec ma aj "pekne" riesenie :-) ale asi by som nan sam nedosiel.

goober povedal(a)...

OEIS si o tom myslí toto. Mne osobne sa z toho najviac páči A000127...

A čo na to autor problému? :-)

rasťo povedal(a)...

re:goober: Kamarat Lukas, ktory mi toto zadal, mal tiez na mysli ten kruh rozsekany tetivami.

Circle division by chords