piatok 9. októbra 2009

Zmerajte si sily s prvákmi

S prvákmi sme preberali výrokový počet. Na malej písomke som ako bonus zadal jednu klasickú hádanku:

Pútnik narazil na svojej ceste na rázcestie. Vie, že jedna cesta vedie do Pravdova, mesta, v ktorom hovoria všetci iba pravdu, a druhá cesta vedie do Klamárova, v ktorom všetci stále klamú. Na rázcestí stojí jeden človek – určite je obyvateľom jedného z týchto dvoch miest, ale nevieme ktorého. Akú otázku mu má položiť pútnik, aby s istotou zistil, ktorou cestou sa má vybrať smerom do Pravdova?

Táto hádanka býva obyčajne naformulovaná tak, že na rázcestí stoja dvaja - jeden z Pravdova a druhý z Klamárova. Keď som písal zadanie písomky, akosi som na to zabudol a úlohu som takto preformuloval. V tejto verzii je, samozrejme, tiež riešiteľná, len asi o niečo ťažšia. Zmeriate si sily s prvákmi a uhádnete, čo sa treba spýtať?

Poznámka: Určite sa dá pýtať rôznymi spôsobmi, cieľom je nájsť čo najelegantnejšiu slovnú formuláciu.

6 komentárov:

Roman povedal(a)...

"Ktorou cestou sa mám vybrať, aby som sa dostal do mesta, v ktorom bývaš?"

rasťo povedal(a)...

Ooo, no super, vyborne riesenie. Takto ten clovek naozaj ukaze na spravnu cestu. Vyborne :-)

rasťo povedal(a)...

Inak, v niektorych pisomkach sa nasli fakt vtipne riesenia. Napriklad: "Povedzte odkial idete. ALE NEKLAMTE!!!"

fedoo povedal(a)...

"ALE NEKLAMTE!" haha to je super. Ja by som za to aj nejaké tie body dal :D

Anonymný povedal(a)...

K hadankam tohto typu si vzdy spomeniem na tento komiks :)
http://xkcd.com/246/

rasťo povedal(a)...

tak to je krasny komix :-)